• En
  • چهارشنبه, 2 خرداد 1397
    راهنماي دريافت خسارت شخص ثالث مالي
     براي دريافت پرداخت خسارت اتومبيل،  بايد حداكثر تا 5 روز به شعب بيمه پارسيان مراجعه شود.
     
    - خسارت ثالث مالي بدون كروكي
     

    1-     مراجعه همزمان هر دو وسيله نقليه طرف حادثه به شعب پرداخت خسارت (شعب پرداخت خسارت)

    يادآوري: خسارت تا سقف ثالث قانوني  در صورتيكه شرايط ذيل محقق باشد بدون كروكي قابل پرداخت خواهد بود. شرايط عبارتند از:

    §        طرفين داراي بيمه شخص ثالث معتبر و پيوسته باشند و فاصله زماني بين انقضاء بيمه‌نامه قبلي و فعلي وجود نداشته باشد.

    §     رانندگان طرف حادثه داراي گواهينامه مجاز و متناسب با نوع وسيله نقليه باشند.

    §      طرفين حادثه درخصوص علت وقوع حادثه با يكديگر اختلاف نظر نداشته و  راننده مقصر به تقصير خود معترف باشد و تصادف مذكور مورد تأييد كارشناس شركت بيمه باشد.

     

    2-     تحويل مدارك زير جهت تشكيل پرونده به واحد پذيرش:

    §         اصل بيمه‌نامه شخص ثالث طرفين حادثه

    §         برش كوپن بيمه‌نامه شخص ثالث مقصر

    §         گواهينامه طرفين حادثه به همراه كارت ملي طرفين حادثه

    §         كارت ماشين و يا سند خودرو طرفين حادثه

     

    3-     تكميل فرم "اعلام و تسويه خسارت مالي بيمه‌نامه مسؤوليت مدني خودرو"

    4-     امضاء فرم "مدارك لازم جهت تسويه خسارت"‌

    5-     كارشناسي خودرو مورد حادثه توسط كارشناس شركت بيمه و تأييد مبلغ خسارت وارده و اعلام مبلغ به زيانديده.

    6-     امضاء برگ رسيد تسويه خسارت (مفاصا حساب) در فرم "اعلام و تسويه خسارت مالي بيمه‌نامه مسؤوليت مدني خودرو"

     
     
    - خسارت ثالث مالي با كروكي سازشي
     

            1-             مراجعه زيانديده به شعب پرداخت خسارت بيمه پارسيان (شعب پرداخت خسارت)

             يادآوري: كروكي سازشي در مواقعي كه شروط ذيل همگي مهيا باشد تنظيم مي‌گردد:

         §       خسارت وارده به زيانديده در حد تعهدات بيمه نامه شخص ثالث مقصر حادثه باشد.

         §       تصادف منجر به جرح يا فوت اشخاص نگردد.

         §       طرفين حادثه به نظر افسر تصادفات معترض نباشند.

     

            2-             تحويل مدارك زير جهت تشكيل پرونده به واحد پذيرش:

     §        اصل بيمه‌نامه شخص ثالث طرفين حادثه

     §        برش كوپن بيمه‌نامه شخص ثالث مقصر

     §         گواهينامه طرفين حادثه

     §         كارت ماشين و يا سند خودرو طرفين حادثه

     §     اصل كروكي مهمور به مهر افسر تصادفات و همچنين مهر منطقه راهنمايي رانندگي


                   3-    تكميل فرم "اعلام و تسويه خسارت مالي بيمه‌نامه مسؤوليت مدني خودرو"

                   4-     امضاء فرم "مدارك لازم جهت تسويه خسارت"

                   5-     كارشناسي خودرو مورد حادثه توسط كارشناس شركت بيمه و تأييد مبلغ خسارت وارده و اعلام مبلغ به زيانديده.

                   6-     امضاء برگ رسيد تسويه خسارت (مفاصا حساب) در فرم "اعلام و تسويه خسارت مالي بيمه‌نامه مسؤوليت مدني خودرو"

     
     
    - خسارت ثالث مالي با گزارش افسر تصادفات به مراجع قضايي
     

    1-     درخواست ترسيم كروكي توسط افسر كاردان فني  و مراجعه به مراجع قضايي

    2-     مراجعه زيانديده به نزديكترين شعبه بيمه پارسيان در محدوده جغرافيايي تصادف. (شعب پرداخت خسارت)

    يادآوري: در اين نوع پرونده‌ها امكان تنظيم كروكي سازش وجود نداشته، و افسر كاردان فني نظريه خود را به منظور سير مراحل قضايي اعلام مي‌دارد.

     

    3-     تحويل مدارك زير جهت تشكيل پرونده به واحد پذيرش:

    §         اصل بيمه‌نامه شخص ثالث طرفين حادثه

    §        برش كوپن بيمه‌نامه شخص ثالث مقصر

    §         گواهينامه طرفين حادثه

    §         كارت ماشين و يا سند خودرو طرفين حادثه

    §     اصل كروكي مهمور به مهر افسر تصادفات و همچنين مهر منطقه راهنمايي رانندگي

    §         گزارشات پاسگاه يا كلانتري منطقه

    §         برگه‌هاي بازجويي طرفين حادثه و علي‌الخصوص قبول تقصير از جانب راننده مورد بيمه

     

    4-     تكميل فرم "اعلام و تسويه خسارت مالي بيمه‌نامه مسؤوليت مدني خودرو"

    5-     امضاء فرم "مدارك لازم جهت تسويه خسارت"

    6-     كارشناسي خودرو مورد حادثه توسط كارشناس شركت بيمه و تأييد مبلغ خسارت وارده و اعلام مبلغ به زيانديده.

    7-     امضاء برگ رسيد تسويه خسارت (مفاصا حساب) در فرم "اعلام و تسويه خسارت مالي بيمه‌نامه مسؤوليت مدني خودرو"

     



    DOURAN Portal V4.0.4.0

    V4.0.4.0