پورتال سازمانی

پرتال سازمانی

پورتال هوشمند

پنج‌شنبه, 28 شهريور 1398


همایش بیمه و توسعه

 فراخوان مقاله بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه
به استحضار همکاران گرامی می‌رساند، همانند سال‌های گذشته، بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه به عنوان گردهمایی اصلی صنعت بیمه کشور، در 13 آذر سال جاری برگزار خواهد شد. این همایش که در سال جاری موضوع خود را به «افزایش ضریب نفوذ بیمه، چالش‌ها و راه‌کارها» اختصاص داده است، در چارچوب محورهای علمی اصلی زیر، پذیرای نتایج تحقیقی پژوهشگران علاقمند به ارایه مقالات مرتبط می‌باشد:

Ø ضریب نفوذ بیمه و رونق تولید

Ø ضریب نفوذ بیمه: حقایق و واقعیت‌های آماری و مقایسه تطبیقی

Ø مولفه‌های سمت تقاضای بازار بیمه موثر بر ضریب نفوذ بیمه

Ø مولفه‌های سمت عرضه بازار بیمه موثر بر ضریب نفوذ بیمه

Ø مولفه‌های فضای کسب و کار بازار بیمه موثر بر ضریب نفوذ بیمه

دبیرخانه همایش، 30 مهرماه را به عنوان آخرین مهلت ارسال مقالات تعیین نموده است. بر این اساس، علاقمندان به موضوع می‌توانند اصل مقاله خود را حداکثر تا تاریخ 20 مهر به مدیریت طرح و برنامه ارسال نمایند تا پس از بررسی و تایید کمیته پژوهش شرکت، به منظور داوری به همایش ارسال شود.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای همایش به نشانی: seminar26.irc.ac.ir مراجعه کرده و یا با مدیریت طرح و برنامه تماس حاصل فرمایند. شایان ذکر است، مقالات برگزیده مطابق با "آیین‌نامه حمایت از طرح‌های پژوهشی" با اهدای پاداش مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

محورهاي علمي بیست و ششمین همايش ملي بيمه و توسعه

ضریب نفوذ بیمه و رونق تولید 
ضریب نفوذ بیمه: حقایق و واقعیت‌های آماری و مقایسه تطبیقی

1. بیمه‌های زندگی
2. بیمه‌های غیر زندگی

مولفه‌های سمت تقاضای بازار بیمه موثر بر ضریب نفوذ بیمه

1. فرهنگ و ضریب نفوذ بیمه 
2. نقش محرک‌های انگیزشی بر خرید بیمه و تاثیر آن بر ضریب نفوذ بیمه:
-مشتری‌مداری 
-پرداخت خسارت
-ارائه خدمات جانبی به بیمه‌گذاران 
3. رضایت‌مندی بیمه‌گذاران و ضریب نفوذ بیمه 
4. بررسی عوامل اقتصادی مؤثر بر تقاضای بیمه 
5. نیازسنجی و انطباق محصولات بیمه‌ای با نیازهای مشتری 

مولفه‌های سمت عرضه بازار بیمه موثر بر ضریب نفوذ بیمه

1. رهیافت‌های قیمتی و تاثیر آن بر ضریب نفوذ 
2. بازاریابی در فروش محصولات بیمه‌ای: شیوه‌ها، چالش‌ها و راهکارها 
3. ابزارهای بیمه‌ای و تاثیر آن بر ضریب نفوذ بیمه:
-مقایسه تطبیقی محصولات بیمه‌ای و احصای خلاهای موجود 
-فناوری اطلاعات و ابزارهای نوین 
4. کیفیت خدمات بیمه‌ای و تاثیر آن بر ضریب نفوذ بیمه
5. قیمت تمام شده، نرخ گذاری فنی و رقابت قیمتی 

مولفه‌های فضای کسب‎وکار بازار بیمه موثر بر ضریب نفوذ بیمه

1. بررسی عوامل نهادی (حقوقی و مقرراتی) و تاثیر آن بر توسعه ضریب نفوذ بیمه 
2. بررسی ساختار صنعت بیمه و تاثیر آن بر ضریب نفوذ بیمه 
رقابت‎پذیری، کانال‏های توزیع و ...
3. نقش ارتباطات بین المللی در ضریب نفوذ بیمه 
4. شفافیت، اعتماد عمومی و ضریب نفوذ بیمه

5.4.2.0
V5.4.2.0