اقدامات اوليه
در زمان وقوع حادثه
1-1- انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از توسعه خسارت
در زمان وقوع حادثه یا بعد از وقوع آن (حتی المقدور با هماهنگی شركت بيمه
پارسيان).
1-2- عدم تغییر در
اموال بیمه شده در بیمه نامه آتش سوزی بدون اجازه شركت بيمه پارسيان و يا هرگونه جابجايی اموال آسيب
ديده و يا سالم تا ارزيابی خسارت و تشخيص علت وقوع حادثه برای كارشناسان دچار
اشكال نشود. بديهی است هرگونه جايجايی اموال سالم جهت نجات و يا كاهش خسارت با
رعايت منافع عمومی كه مورد تاييد كارشناسان شركت باشد ، بلامانع خواهد بود .
1-3- عدم سازش
با مقصرين حادثه و عدم اعلام رضايت به آنها بدون اطلاع و تاييد شركت بيمه پارسيان .
اقدامات لازم
بعد از وقوع حادثه
2-1- مطلع نمودن
واحد صدوربيمه نامه مربوطه و يا يكی از شعب، مجتمع های شركت بيمه پارسيان از وقوع خسارت
بلافاصله پس از اطلاع از حادثه، حداكثر ظرف مدت 5 روز به صورت حضوری،
تلفنی و يا فكس و ... .
2-2- اعلام
شماره بيمه نامه، نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود به واحد مربوطه جهت هماهنگی
بازديد و كارشناسی از محل
2-3- اعلام مواضع
آسيب ديده اموال منقول و غيرمنقول (اعم از ساختمان، تاسيسات، اثاثيه و موجودی) به
تفكيك به واحد مربوطه و همچنين مبلغ
تقريبی خسارت و ارزش اموال بلافاصله قبل از حادثه .
اقدامات لازم
بعد از بازديد
3-1- اخذ نامه از كارشناس بازديد كننده جهت ارایه به
نيروی انتظامی و سازمان آتش نشانی و يا ساير سازمانهای ذيربط
3-2- اخذ گزارش
مقامات انتظامی محل وقوع حادثه و ارسال به واحد رسيدگی كننده به پرونده جهت تكميل پرونده در مراحل بعدی .
3-3- اخذ گزارش
سازمان آتش نشانی و ساير سازمانهای ذيربط (معرفی شده توسط كارشناسان شركت بيمه
پارسيان) از محل حادثه و ارسال به واحد رسيدگی كننده به پرونده جهت تكميل پرونده در مراحل بعدی.
4- لازم به ذكر
است در صورت نياز به مدارك اضافي كارشناس رسيدگی كننده به پرونده به اطلاع شما می
رساند.
5- ميزان تعهدات
شركت بيمه پارسيان در بيمه نامه شما درج شده است.
>> فرآيند دريافت خسارت بيمه آتشسوزی