Monday, April 29, 2024

اقدامات اوليه در زمان وقوع حادثه

1-1-  انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از توسعه خسارت در زمان وقوع حادثه  یا بعد از وقوع آن (حتی المقدور با هماهنگی شركت بيمه پارسيان).

1-2- عدم تغییر در اموال بیمه شده در بیمه نامه آتش سوزی بدون اجازه شركت بيمه پارسيان و يا هرگونه جابجايی اموال آسيب ديده و يا سالم تا ارزيابی خسارت و تشخيص علت وقوع حادثه برای كارشناسان دچار اشكال نشود. بديهی است هرگونه جايجايی اموال سالم جهت نجات و يا كاهش خسارت با رعايت منافع عمومی كه مورد تاييد كارشناسان شركت باشد ، بلامانع خواهد بود .

1-3- عدم سازش با مقصرين حادثه و عدم اعلام رضايت به آنها بدون اطلاع و تاييد شركت بيمه پارسيان .

اقدامات لازم بعد از وقوع حادثه

2-1- مطلع نمودن واحد صدوربيمه نامه مربوطه و يا يكی از شعب، مجتمع های شركت بيمه پارسيان از وقوع خسارت بلافاصله پس از اطلاع  از حادثه، حداكثر ظرف  مدت 5 روز به صورت حضوری، تلفنی و يا فكس و ... .

2-2- اعلام شماره بيمه نامه، نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود به واحد مربوطه جهت هماهنگی بازديد و كارشناسی از محل

2-3- اعلام مواضع آسيب ديده اموال منقول و غيرمنقول (اعم از ساختمان، تاسيسات، اثاثيه و موجودی) به تفكيك به  واحد مربوطه و همچنين مبلغ تقريبی خسارت و ارزش اموال بلافاصله قبل از حادثه . 

اقدامات لازم بعد از بازديد

3-1-  اخذ نامه از كارشناس بازديد كننده جهت ارایه به نيروی انتظامی و سازمان آتش نشانی و يا ساير سازمانهای ذيربط

3-2- اخذ گزارش مقامات انتظامی محل وقوع حادثه و ارسال به واحد رسيدگی كننده به پرونده  جهت تكميل پرونده در مراحل بعدی .

3-3- اخذ گزارش سازمان آتش نشانی و ساير سازمانهای ذيربط (معرفی شده توسط كارشناسان شركت بيمه پارسيان) از محل حادثه و ارسال به واحد رسيدگی كننده به پرونده  جهت تكميل پرونده در مراحل بعدی.

4- لازم به ذكر است در صورت نياز به مدارك اضافي كارشناس رسيدگی كننده به پرونده به اطلاع شما می رساند.

5- ميزان تعهدات شركت بيمه پارسيان در بيمه نامه شما درج شده است.

>> فرآيند دريافت خسارت بيمه آتش‌سوزی


6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0