چهارشنبه, 5 ارديبهشت 1403

نكات كليدي موفقيت

نكات كليدي موفقيت

1-    به سازماندهي عادت نمائيد  :

يك برنده واقعي بايستي اهدافش را شناسائي كند و همواره تدبيري فرا زماني ( روبه جلو ) داشته باشد.

اين موضوع در صورتي امكان پذير است كه بخشهاي زيادي از زندگي شما سازماندهي شده باشد.يعني سازماندهي در بخش‌هاي شخصي ، مالي و حرفه‌اي شما وجود داشته باشد. سازماندهي جهت برنامه‌ريزي بهتر و در بازخورد براي بدست آوردن نتيجه بهتر اجرا مي‌شود .

 2-    مسيرتان را بيابيد :

يكي از شايع‌ترين خطاهاي تأسف بار بيشتر افراد، بكار بستن كمتر از يك مسير درزندگي‌شان است و آرزو دارند مثل شخص ديگري باشند.در حاليكه شما يك شخص ويژه ( بي‌همتا ) هستید و اين در مورد افراد ديگر نيز صدق مي‌كند . مسيرتان را بيابيد و آن چيزي را كه منفعت شما درآن است ، دنبال کنید .

 3-    رهبري كنيد :

وقتي صحبت از رهبري مي‌شود ،اين بدان معني است كه زندگي و آموخته‌هايتان را در جهت كنترل روي تصميماتتان هدايت كنيد  .

 4-    فردا قدري بهتر خواهيد بود :

” در واقع اگر شما به امروزتان مسلط باشيد “ ، فردا بهتر عمل خواهيد كرد و اين روش موفقيت است . بيان اين مطلب اين واقعيت را مي رساند كه اكثر افراد وقتي ، موفقيت فقط چند گامي دورتر از آنهاست از آن منصرف مي‌شوند . 

 5- ثروت را پس‌انداز كنيد :

افراد به واسطة تحليل رفتن ثروت تحريك نمي‌شوند، اين نوع از عملكرد نتيجه اي وارونه ( بالعكس ) دارد.در واقع وقتي فرد در حال اندوختن ثروت ( ثروت‌اندوزي ) است ،اصالتاً درحال به وجود آوردن چيزهايي به مراتب بزرگتر است .ثروت،  راحتي ، امنيت و آسايش‌خاطر  مي‌آورد، عواملي كه انگيزة شما را به كار كردن بيشتر ( سخت‌كوشي ) رجعت خواهد داد .

 6- از ديگران كمك بگيريد :

بيشتر مردم درخواست كمك كردن از ديگران را دوست ندارنددرنتيجه به خاطر لجاجت و اصرار خودشان شكست مي‌خورند. هيچكس همه چيز را نمي‌داند همانطوريكه توجه داريد پشت سر مردان بزرگ هميشه مردان بزرگتر ديگري وجود داشته‌اند كه از آنها مشورت مي‌گرفته‌اند .

با ديگران دربارة پاره‌اي از مشكلات مباحثه كنيد،اين به انگيزش شما در اداره كردن و ادامة مسير كمك خواهد كرد .

 7- پيروزي‌هاي كوچك را مهم بشماريد :

از تجليل پيروزيهاي كوچك گريزان نباشيد. هر پيروزي مهم است چون موجب شده شما يك گام به هدف نهائي نزديكتر شويد.تجليل و قدرداني از اين پيروزيهاي كوچك به شما قدرت و توانايي مي‌دهد و ضرورت انگيزش بيشتر احساس مي‌شود .

 8- آينده محصور در زمان گذشته نيست ( آينده محدود به گذسته نيست ) :

آنچه در گذشته به هر دليلي اتفاق افتاده بدين معني نيست كه به طور غيرارادي ( خودكار ) باعث شكست يا عقب‌ماندگي شما در آينده باشد . بر آينده و تمام چيزهاي شگرفي كه براي شما ذخيره شده تمركز كنيد .

 9- شما يك برنده استثنايي هستيد :

اين از مهمترين قوانين است كه مي‌بايست آن را هميشه به خاطر بسپاريد « آنچه من اندوخته‌ام مربوط به گذشته است » شما يك برنده ( شخص ويژه ) هستيد . برندگان كامياب اند.پيروزي و موفقيت و برنده بودن واژه‌هاي بزرگي هستند كه اكثر افراد را مي‌ترسانند.پيروزي امكان‌پذير است و شما يك برنده هستيد .

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها
    6.1.7.0
    V6.1.7.0