سه‌شنبه, 2 بهمن 1403
مقالات
وارد شدن به یک اتومبیل با ریسک همراه بوده و کاری است که اکثر ما به طور روزمره انجام می دهیم. به دلیل ریسک های موجود در حمل و نقل با اتومبیل، سیاست گذاران سیستم ها و کنترل های متعددی را به کار بسته اند تا تعداد حوادث را کاهش داده و از شدت آن ها بکاهند.
خلق ارزش چیزی فراتر از یک استراتژی تجاری است. این یک رویکرد اساسی است که به سازمان ها جهت و شکل می دهد و هدف تجاری آنها را مشخص می کند. خلق ارزش هم افزایی، تفکر نوآورانه، تعهد تزلزل ناپذیر و درک دقیق سهامداران مختلف در دنیای به هم پیوسته امروزی است. از اتاق هیئت مدیره تا مرز دیجیتال، ایجاد ارزش قطب نمایی است که کسب و کارها را هدایت می کند.
انتخاب شرکتی برای بیمه کردن آنها در صورت وقوع بدترین سناریو یکی از مهمترین تصمیماتی است که یک فرد می تواند بگیرد. اعتماد مشتریان به بیمه گر برای حمایت مالی از آنها پس از یک حادثه رانندگی در جاده از دست دادن عزیزان یا پیامدهای بلایای طبیعی بسیار زیاد است و شرکت های بیمه موظفند تضمین کنند که آنها طبق دستورالعمل ها عمل می کنند در حالی که در برخی از بخش ها حاکمیت داده به عنوان یک نگرانی ثانویه در نظر گرفته می شود اما در صنعت بیمه متفاوت است.
ریسک نرخ ارز گونه‌ای از ریسک مالی است، که در اثر خرید اوراق بهاداری که با نرخ ارز متفاوتی منتشر شده‌اند، به وجود می‌آید. احتمال این ریسک وقتی بیش‌تر می‌شود، که سرمایه‌گذار، دارایی‌هایی را در کشورهای مختلف خریداری نماید. برای مثال یک سرمایه‌گذار آمریکایی که سهام منتشر شده‌ای را در ژاپن خریداری می‌کند، علاوه بر قبول ریسک ناشی از تغییر نرخ ین، ریسک حاصل از هرگونه تغییر در برابری ین با دلار را نیز پذیرفته است. هر چقدر نرخ ارز بین دو کشور نوسان‌پذیرتر باشد، ریسک نرخ ارز آن، بیش‌تر خواهد بود.
بعضی اوقات تأکید بر شناسایی ریسک­های مربوط به محرک‌های اصلی ارزش و ابتکارات استراتژیک جدید باعث می‌شود که برخی به اشتباه نتیجه بگیرند که ERM فقط بر روی “ریسک‌های استراتژیک” متمرکز شده است و نگران ریسک‌های عملیاتی و … نیست. اما این گونه نیست. بلکه، در هنگام استقرار یک لنز استراتژیک به عنوان نقطه تمرکز بر شناسایی ریسک­ها، هدف این است که در مورد هر نوع ریسکی از جمله ریسک­های راهبردی، عملیاتی، انطباق، گزارش­دهی، یا هر نوع ریسک دیگری که ممکن است موفقیت استراتژیک شرکت را تحت‌تاثیر قرار دهد، فکر کنید.
از آنجا که بیش از 70 درصد تجارت جهانی از لحاظ ارزش کالاها و 90 درصد از نظر تناژ، از طریق دریا انجام می‌شود، در شرایط تحریم اقتصادی، بهره‌برداری از پتانسیل‌های متکثر و متنوع بنادر تجاری ایران به منظور ارزآوری، اشتغال‌آفرینی و رونق تجارت بین‌المللی، با توجه به وابستگی کشورهای همسایه و آسیایی به کشور ما، بیش از پیش ضروری است.
مدیریت ریسک سازمانی (Enterprise Risk Management)ERM موثر باید یک ابزار استراتژیک ارزشمند باشد. طی دهه گذشته، تعدادی از رهبران تجاری این نواقص بالقوه مدیریت ریسک را شناسایی کرده‌اند و از مفهوم مدیریت ریسک یکپارچه سازمانی به عنوان راهی برای تقویت نظارت بر ریسک‌های سازمان خود استفاده کرده‌اند و به این نتیجه رسیدند که انتظار برای وقوع رویداد ریسک و بعد پرداختن به آن خیلی دیر است. آن­ها ERM را به عنوان یکی از فرآیندهای کسب و کار پذیرفته‌اند تا نحوه و چگونگی مدیریت ریسک‌های شرکت را تقویت کنند
خطر: 1- خطرات اصلی: Maritimes Perils اين خطرات مي تواند يک محموله در حال حمل را به علت بلاياي طبيعي و يا عمل فردی و اشتباهات انسانی در معرض آسيب قرار دهد. مانند: آتش سوزی، انفجار، بارندگی، زلزله، آتشفشان، رعد و برق و ....
ریسک کلان نوعی ریسک سیاسی است که شرکت‌هایی که در بازارهای خارجی به فعالیت مشغول هستند با آن مواجه می شوند. افزایش استفاده از تکنولوژی به کسب و کار این اجازه را می‌دهد تا بتواند در بازار کشورهای خارجی وارد شود و از این طریق فروش خود را افزایش دهد. در اکثر موارد، راه اندازی کسب و کار در یک کشور خارجی، همانند راه اندازی کسب و کار در همان کشور نیست. علاوه بر این، ریسک‌های کلان در بازارهای خارجی ممکن است تنها نتیجه جریان‌های سیاسی یا خط مشی کسب و کار نباشند
از زمانی که انسان اقدام به تجارت نمود و حوزه داد و ستد را از شهر خود فراتر برد ، همیشه یکی از نگرانیهایش از دست دادن سرمایه اش بود. زمانی که راه های آبی برای تجارت باز شدند و کشتی ها کالاها را به سراسر دنیا رساندند به واسطه بعد مسافت این نگرانی ها بیشتر شد روی همین حساب underwriters یا بیمه گران (کالا) بوجود آمدند و تجارت شکل دیگری به خود گرفت.

6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0